Mrznu, mrzneš, mrzneme: péče o pleť v mrazech

Mám svoji oblíbenou pleťovou kosmetiku kterou používám po celý rok, ale když teploty padají pod bod mrazu a přechody mezi vyhřátými interiéry a venkem dávají pleti zabrat je třeba provést změnu a přejít na výživnější kombinaci.
Kromě změny v péči také vynechávám peeling, místo toneru používám houbičku konjac a hlavně používám obličejové oleje plus mastný krém navrch. Taky si pravidelně si mažu rty balzámem. Ale rozeberme si výrobky co používám pěkně popořadě.
1. V chladném počasí vynechávám peeling, jak mechanický, tak chemický, přeci jen obrušování pleti v zimě není to pravé ořechové. Pleť potřebujete chránit. Pokud ale nemáte rádi pocit hrubší pleti, doporučuji jednou týdně buď Sampar /o kterém jsem psala tady/,  nebo můj oblíbení Lush Angels on bare skin, případně jinou Lush roládku, tedy něco co obsahuje měkké brusné částečky v kaolinu.
2. Chystám se napsat recenzi na houbičku Konjac, ale až ji budu používat alespoň měsíc, ale zatím se mi zdá téměř ideální. Jelikož pravidelně používám mořské houbičky na odlíčení a jemnou masáž, tak mi tato šetrnější varianta přijde ideální. Používám večer a jemně s ní masíruji obličej. Zjistila jsem, že pak nemusím použít toner. Mám růžovou na citlivou pleť. 
3. obličejové oleje používám už několik let, co se týče značky nemám favorita, přiznám se, že sice přečtu složení, ale zas až tak mu nerozumím abych věděla co je co. Posuzuji je čistě pocitově. Doma pravidelně míváme Obličejový norkový olej z ústavu lékařské kosmetiky, který v případě nouze použijete na pleť i na tělo. Jako obličejové oleje jsme používali ty ze Saloosu, které nebýt vůně od sebe nerozeznám, myslím že jsme měli Levanduli, Tea tree, Neroli, Granátové jablko a ještě nějaké, které si nepamatuji. Nově ale mám doma avokádový Cattier, který má praktické kapátko. Po týdnu používání zdá být příjemně hydratační, lepší než Saloos oleje, ale nic světoborného. To naopak Primavera arganový olej mi přijde skvělý, příjemný, jen má poněkud nepraktické balení a krátce po aplikaci nelibě voní. 
Na ruce první je Cattier, uprostřed Norkový, dole Arganový.
Oleje v zimě používám dvakrát denně, vždy na vlhkou pleť. Dříve jsem používala jako základ pod olej vody ve spreji od Saloosu, aktuálně také dopotřebovávám Santalové dřevo, ale v zimě mi vadí, že jsou s alkoholem. I proto jsem koupila růžovou vodu od Purity Vision, která  a ta nejen že fantasticky voní /na obalu píše, že se dá i sníst/ a je bez alkoholu a napsala jsem že úžasně voní? Jako turecký růžový dezert.
4. Mastný krém. Ona totiž kombinace olej/krém je nepřekonatelná v současných mrazech, respektive přechodech z vyhřívaných suchých prostředí do promrzlých a provlhlých. 
Vedou opět věci z ústavu lékařské kosmetiky a to na podzim Theresa denní heřmánkový a do mrazů spíš Výživný norkový krém. Klasický mastný krém ze staré školy, používala ho už moje babička a dobře věděla proč, promastí jako žádný jiný. 
Vlevo je hutný Norkový krém, uprostřed hydratační heřmánkový Theresa a vpravo je Logona.
Oba krémy střídám dle počasí, a používám i Daily Care Sensitive pleťový krém od Logony, který sice nevoní moc jako aloe a vanilka (vlastně netuším jak má správně vonět aloe a vanilka, ale prostě mi krém celkové moc nevoní, respektive vůně je vlezlá), ale promastí slušně, navíc je jeho konzistence pro mě dost neobvyklá. Krém se velmi rychle se vsakuje a není tak viskózní jako většina krémů obsahující silikony. 
Navíc  u všech krémů je přijatelná cena /krémy z ULK se pohybují kolem 50 Kč za 30 ml, Logona stojí 186 za 100 ml/.
5. Když už mrzne tak pravidelně používám balzám na rty nově mám Figs & Rouge Wild Cherry lip balm, který je nesmírně příjemný, jemný a hlavně velmi decentně parfemovaný, ale také velmi měkký a příliš dlouho na rtech nevydrží. Ale moc se mi líbí krabička.
Složení
Takže když už jsem vás seznámila s tím co na mě funguje, chtěla bych jen napsat, že je vlastně jedno co používáte, hlavně když vám to vyhovuje. Mě v zimě vyhovuje kombinace olejů a poctivé české chemie. Ráda bych taky upozornila na vodu Purity vision, která mě okouzlila svojí jemnou vůní a příjemným pocitem po aplikaci.
A ještě bych chtěla upozornit na Pavlin skvělý článek na Sofastars ve kterém přemýšlí o současné posedlosti bio kosmetikou.
Summary: Since it is freezing in Prague I switched my usual skincare routine from hydrating to nourishing. I use combination of natural oils, Cattier avocado oil and Primavera argan oil, which I apply on skin dampened with Rose water by Purity vision and face cremes by czech brand Ústav lékařské kosmetiky and german organic brand Logona. I also stopped using peelings and started to use lip balm regularly. 

46 komentářů:

  1. arganovy od primavery ma taky a mne prave docela dost voni :)) ale kdybys potrebovala alternativni vyuziti, tak je super na drevo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už se mi povedlo pokřtít prádelník, právě díky tomu jsem objevila nevýhody jeho balení. Ale na rozdíl od toho avokádového, ten arganový osud jiného použití nečeká.

      Vymazat
  2. Růžová voda od Purity je ta nejúžasnější a nejluxusnější záležitost :-) Miluji jí. Upřímně a vroucně. :-D Pak ráda používm vody od Saloos - levandule a rozmarýna. A mám od nich ráda i oleje. Nejraději asi růžový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, jsem ráda, že je nás víc nadšených, je fakt tak úžasná, že si asi koupím brzy back up. Já měla několik Saloos, ale tak nějak mi nesedly tak jako asie, nebo tato. Jak tak koukám, ona ta růže je návyková.

      Vymazat
    2. Takže růžovou vodu nutně potřebuju! Parádní článek, dík!

      Vymazat
    3. Mám ji z cestaprirody.cz, mají osobní odběr, jen se člověk neudrží vzít jen jednu věc.

      Vymazat
    4. Dík! Já už koukala, kde se všude prodává :) Měli by to mít i v DM, ale myslím, že u nás to nebude. Zkusím spíš nějaký ten eshop.

      Vymazat
    5. Miru, bych se k tobě když tak přidala, jestli můžu, taky mě zaujala :-)

      A na příští zimu si určitě musím pořídit norkový krém! Hodně inspirativní článek, díky, Dajánko!

      Vymazat
    6. Jasně Péti, mrknu ještě do toho DM, ale moc šancí tomu nedávám. Dám vědět :)

      Vymazat
    7. V DM mají purtity vision depilační pastu, tu vodu bohužel ne. Já budu brát další, do zásoby, kdyby se s chtěla Peti přidat, můžeš.

      Vymazat
    8. Díky, holky, ráda se k některé z vás přidám, dejte vědět až to bude aktuální :-)

      Vymazat
    9. Peti, je to aktuální :), napiš mail nebo SZ na MB.

      Vymazat
  3. Růžovou vodu asi otestuju. Můžu se zeptat, kde kupuješ ty krémy z ULK?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je kupuji v Rossmanu (asi i DM) - nejnižší police. Jinak super článek, balzám na rty vypadá skvěle.

      Vymazat
    2. Já kupuju na beuty veletrzích v Praze /Beauty expo a ten druhý na výstavišti v holešovicích, mívají výstavní slevy/, potom lekarna.cz, pemi drogérie, a malé parfumerii ve Strašnicích na Starostrašnické ulici.

      Vymazat
  4. Ten ULK mě začíná zajímat čím dál tím víc.. jen musím prozkoumat jestli mají i něco lehčího.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně lehkého ne, ale v Praze seženeš bez problémů a při té ceně ti pa nebude líto dopotřebovat ho na jiné části těla.

      Vymazat
    2. To máš vlastně úplnou pravdu;-) Prosímtě jak je mám hledat na tom veletrhu, byly tam přímo za sebe nebo pod jakým stánkem?

      Vymazat
    3. Dejni byla pod karlovarskou kosmetikou, byť netuším proč, takový zastrčený stánek. Já půjdu na beauty expo kvůli Inglot, Nobilis Tilia a dalším a asi i na ten druhý, kvůli OPI. Kdyby si chtěla a nemohla sehnat, tak se ti můžu podívat u nás.

      Vymazat
    4. Jsi moc hodná, zkusím to nejdřív sama a když náhodou nepochodím, tak se pak na tebe s dovolením obrátím;-)

      Vymazat
    5. Já pořád nevím, jestli na to beauty expo přijet nebo ne... Pokud vím, vždycky jsem byla na Interbeauty, tak moc nevím, co od Expa čekat... Třeba Inglot by mě lákal hodně, ale budou tam i jiný značky dekorativky (hlavně laků - jako že tam vůbec nebude OPI, Essie atd.?)? V pleťovce se moc nevyznám, to bych s sebou potřebovala Dajánku jako chodící doporučení :-D

      Vymazat
    6. Essie jezdí jen na podzimní interbeauty, opi taky jen interbeauty. Inglot jen beauty expo, ale kdyby si chtěla, tak ti inglot koupím. Byla jsem na be asi před dvěma roky v O2 a byla to bída, ale já fakt inglot o tu tiliu chci...

      Vymazat
    7. Když já nevím co přesně chci, to je těžké :-D

      Vymazat
    8. Tak já vím přesně co chci - všechno!

      Vymazat
  5. moc hezky napsáno a shrnuto:-)!

    kdepak ULK, na ten nedám dopustit už od té doby, co jsem začala chápet pojmy "kosmetika" a "krém" :D
    dalšími zimními a podzimními stálicemi pak u mě rovněž jsou olejíčky od saloosu.

    Na mrazy jsem onemocněla, takže ty nejtřeskutější jsem přečkala jako ptáček v hnízdečku doma:)

    Mechanického peelingu jsem se rovněž vzdala, ovšem celkově, nejen na zimu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti nevím, jestli se máš nebo ne /s tím jak si byla uchráněna před mrazy/. Peeling je dobrá věc, ale s mírou a vyplatí si ohlídat o co jde.

      Vymazat
  6. Tak tenhle článek mě moc bavil. Skvělá škála kosmetiky. Líbí se mi, že jsi nám ukázala i "starou dobrou" kosmetiku, kterou používají možná i naše babičky. Je to osvědčený základ kosmetické výbavy.
    Tleskám!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivi děkuji. Mě právě přišlo, že používám nezajímavé věci. Nicméně já spíš preferuji kombinaci osvědčených českých věcí, které jsou prověřené generacemi a je škoda je přehlížet jen proto, že nemají brand, nebo řvavý obal a oleje.

      Vymazat
  7. Ahoj, prosim ta odkial mas houbičku Konjac??? dakujem moc Sylvia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sylie, mám ji z hairbeauty.cz., stojí kolem 195 Kč.

      Vymazat
    2. Dakujem moc...Sylvia

      Vymazat
  8. Super post, díky. Já mám u tebe ráda a taky hodně obdivuju, že máš ohromný přehled, máš hodně různých věcí, ale všechno to dává tak nějak smysl, prostě si umýš vybrat z každého trendu a oblasti něco pro sebe, což já třeba moc neumím. Ale stejně se vždy a pokorně vrátím k olejům :-) Ten avokádový ti nevyhovuje?
    Jinak ULK jsem taky viděla v Rossmannu, cena taky kolem 50 Kč, měli i norkový olej. Na to já teda nemám koule, ač nenapravitelný masožrout, v kosmetice mi živočišné věci trochu vadí (podotýkám, že to nemám moc společného s nějakou etikou, takže nikoho rozhodně neodsuzuju, jen prostě chci na obličej kytky a basta :-) ).
    Jinak já na mrazy a vlastně už chvíli předtím vysadila skoro všechno a mám na ráno i večer bambucké máslo, momentálně od Raw Gaia, ze kterého jsem poměrně dost nadšená a určitě od nich ještě něco chci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni ne že by mi nevyhovoval, ale ten arganový ho spolehlivě přebije. Já bych Raw gaiu vyzkoušela ráda, ale trochu se bojím brát hned velké balení, znám se, určitě bych ho nevypotřebovala. Mě je to v podstatě se složením jedno, když to pleti pomáhá...

      Vymazat
    2. Mě ta velká balení taky trochu odrazují, u toho másla to nevadí, to vypotřebuju zcela jistě, protože ho dávám i na děti, ale s krémem váhám. Kdyby tě něco zaujalo, tak bychom ho třeba mohly vzít napůl, mně by půlka úplně bohatě stačila, tak se kdyžtak ozvi.
      A ten Nobilis na BE bude mít lepší ceny? Že bych tě, s dovolením, možná zneužila... :-)

      Vymazat
    3. Netuším, ale obvykle to bývá 15 až 20% dolů /ale když byl Saloos, bez slev/, bude to překvapení. Kdyžtak napiš seznam co a jak, bude tam i ATOK.

      Vymazat
  9. Prosím, omluvte hrubky a dementní stylistiku, jedná se o nevyhnutelný důsledek totální spánkové deprivace doprovázený akutní bolestí hlavy. Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruku na srdce, nemám spánkový deficit a má stylistika je více kostrbatá. Ať hlava nebolí!

      Vymazat
  10. Ta růžová voda mě vyloženě zaujala. Zkusím po ní mrknout :-)
    Jinak pěkný výběr kosmetiky a připojuju se ke chvále na arganový olej :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No kdopak má na svědomí můj nájezd na cestaprirody, jedině ty a tvůj skvělý blog. Olej je super, až tak, že prozkoumávám celou nabídku Primavery. Voda je úžasná.

      Vymazat
  11. Ahoj objednala som si houbičku Konjac z original ich stranky...a prosim ta bude tam aj navod??? to nemusis pouzivat ziadny gel na tu houbicku??? to sa odlicujes, ze ju iba namocis do vody??? a potom vyperies??? dakueeeem moc, uz sa neviem dockat...Sylvia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      já jsem to možná nešikovně formulovala v textu, já se odličuji nadvakrát, nedřív olej, který smyje makeup a druhé mytí bývá s nějakou pěnou, takže tu houbičku samotnou používám místo té pěny. Samotnou, jen namočenou, pak ji propláchnu vodou a nechám pověšnenou proschnout. Napíšu o tom.

      Vymazat
  12. Dakujem moc,moc... A nezabudni o tom cim skor napisat,aby som vedela tvoj postup odlicovania.Ja mam stale problem.Mam mastnu plet,najskor ju raz presusim ...je zle,potom ju premastim a je zle...uz chcem Saloos,ale neviem aky olej..dakujem a budem cakat,ked o houbicke napises.pa Sylvia

    OdpovědětVymazat
  13. Jako inspirace dobrý článek, akorát mi při jeho čtení naskákali samovolně beďary :-D. Tohle si při mé častečně mastné a strašně jemné pleti na obličej nemůžu vůbec dát! Jsem pak jak zrcadlo a úplně cítím, jak se objevují pupínky :-D. Na horách a v mrazech jsem teď používala Cold cream od Biodermy (určený apriori pro děti) a byla to síla. Tyhle hrozně mastné a hutné krémy a oleje jsou mojí pleti strašně nepříjemné! Ony mi vůbec tyhle přírodní krémy moc nevyhovují. Přesně jak píšeš, každému vyhovuje něco jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám jemnou a citlivou, celkově sušší s mastnějším středem. Taky na lecos reaguji, ale protože v mrazech se mi nejlépe svědčilo promastit i za cenu nějakého pupínku. Jinak jsem byla jako treska. Kam se hrabu na mamku, která čím mastněšjí, tím lepší.
      A jo, je to pravda, dost velké skupině lidé příroda nevyhovuje vůbec a stará dobrá chemie je to nejlepší. Já to střídám tak 50:50.

      Vymazat