Recenze: Yves Saint Laurent Le Teint Touche Eclat Foundation BR 10

Mám sice více než obvyklé množství makeupů a dokonce i svůj HG favorit Le Metier De Beaute /=holy grail, jako že nej, nej makeup/, ale v létě se mi buď nehodí vzhledem ke krémové konzistenci /BRTC BB, Illamasqua Rich liquid a NARS/, nebo je mi líto je používat vzhledem k ceně /LMDB, Chantecaille, byTerry/. Myslím, že je zjevné,  že nedostatkem makeupů netrpím, ale zachvátila mě prostě touha vyzkoušet "něco" nového, takže výsledkem je nákup Yves Saint Laurent Le Teint Touche Eclat Foundation v odstínu BR 10.
YSL s makeupem Le Teint Touch Eclat přichází na trh k 20. výročí uvedení jejich nejslavnějšího korektoru Touche Eclat. Měl by mít podobný efekt, tedy projasnění a rozzáření, sjednocení a hlavně proslulou lehkou konzistenci. Můžete se přesvědčit:
Další zajímavostí je široká barevná škála, na trhu je 22 odstínů ve třech barevných kategoriích.
BR = Beige Rosé = odstín s růžovým podtónem /6 odstínů
BD = Beige Doré = odstín se žlutým podtónem /7 odstínů
B = Beige Neutral = neutrální béžová /9 odstínů
Jsem si 100% jistá, že celá škála v ČR nebude, ale i tak mi přijde, že jde o jednu z nejširších barevných škál na trhu, což je fajn. Doufám, že do ČR navezou světlé odstíny, protože by to byla konečně odpověď pro nejsvětlejší odstíny pleti. V aktuální nabídce českých parfumerií obvykle nejsvětlejší odstíny najdete jen u některých "velkých" značek. Třeba i giganti typu Lancome, Chanel, NARS, či Guerlain mají světlejší odstíny, ale u nás je prostě neseženete.
Ale teď k makeupu, předně je potřeba si uvědomit, že Yves Saint Laurent Le Teint Touche Eclat je příspěvek YSL k trendu ultralehkých makeupů, které se tak nějak vezou na vlně nastolené BB krémy, byť se vehementně hlásí k tradici Touche Eclat. Tedy má lehčí konzistenci a pleť projasní a sjednotí a ta je přes něj pořád vidět. Pro majitelky dobré pleti výhra, pro ty co bojují s kožními problémy spíš noční můra. Ale co chci říct je to, že pokud budete čekat klasický makeup se středním a vyšším krytím, budete zákonitě zklamáni. Touche Eclat má nižší krytí. Jde vrstvit a nádherně roztírat aniž by to vytvářelo nánosy, ačkoliv pokud potřebujete něco, vlastně cokoliv,  zamaskovat, je korektor nezbytností.
Vzhledem k tomu, že mám dehydratovnou pleť, tak je pro mě příjemným překvapením hodně tekutá, skoro vodová,  konzistence. Jakmile ho dáte na ruku začne se rozpíjet a vsakovat, takže je třeba jej rychle zapracovat do pleti. Nejlépe se aplikuje rychle prsty, pěkně od středu ke krajům obličeje.
Výsledek je bezchybný a nikde není vidět vrstva makeupu, pleť je jakoby prozářená. Ale ještě jednou mám spíše sušší pleť, problém jsou pouze větší póry a dehydratace, takže jas YSL je opravdu krásný. Dovedu si ale představit, že na mastné pleti by vypadal otřesně a místo projasnění budete vypadal jako vymáchané v misce oleje. Myslím, že lesk bude příliš i na stárnoucí pleti. Vzhledem k nižšímu krytí se nehodí ani na problematickou pleť. Jak je vidět na sluníčku.
Má spíše střední výdrž, bez pudru tak kolem 5-6 hodin, pak pozvolna mizí. Velkou výhodou je jeho barevná stálost, neoxiduje a má SPF 19. Složení:
Pokud jste citliví na parfemace, můžete být překvapení "novou" okurkově svěží parfemací. Nic moc, ale v porovnání s mangovou od Rouge Volupte je to pořád čajíček.
Zvláštní kategorií je obal. Z jedné strany praktický, kulaté balení se dobře drží, pumpička je kvalitní a dávka makeupu akorát na celý obličej. Z druhé zlaté víčko je klasický kýč
Cena v ČR zatím není, svůj mám z UK za 29 GBP, takže netuším za kolik bude u nás.
Verdikt: Pokud je vám mezi dvaceti a třiceti a nemáte mastnou pleť, troufám si tvrdit, že se Vám bude Touch Eclat hodně líbit. Vypadá jako "druhá kůže" (jako pořád ta vaše, na které vůůbec není makeup), prozáří pleť aniž by to vypadalo přes míru. Prostě ideální letní /SPF 19/, nebo večerní makeup. Jsem kýčař, takže se mi líbí mírně nevkusné balení. Teď je moje pleť je v pohodě a jsem s makeupem spokojená. Vypadá krásně a i na fotkách prozáří aniž by se lesknul. Neleze do pórů, jen ta výdrž by mohla být delší než 5 hodin. Co je ale pro mě výhodou, může být pro jiné nedostatkem. Jeho lehká, málo krycí konzistence neudělá službu problematické pleti /seznam ingrediencí indikuje, že by ji mohl dokonce podráždit/. Je příliš lesklý, na mastné pleti to bude katastrofa, navíc je lehký, nezvládne zakrýt zarudnutí, nevydrží celý den. Nicméně se nedá s ničím na českém trhu srovnat, je to jiná konzistence, než jaká je tu dostupná /výsledek mi trochu připomíná krémový Chantecaille Real Skin Foundation/. Ale pokud jste zvyklí na rozjasňující BB krémy z Asie, dovedete si představit, jakého výsledku docílíte. Takže verdikt je, mě vyhovuje, nákupu zatím nelituji, ale obdobný efekt získáte s levnějšími BB z Asie taky a za poloviční cenu.
Summary: I didn´t need any new makeup, just wanted one because majority of mine is not appropriate for summer weather /BB Creams or Illamasqua Rich foundation/ or they are too pricey /as my HG Le Metier De Beaute foundation/ and it "hurts" me to use them on everyday basis. So when YSL came out with their makeup version of Touche Eclat, Yves Saint Laurent Le Teint Touche Eclat Foundation, guess what? Yes, I immediately bought one. And since I´m in late twenties, have dehydrated skin in condition /no major redness or too much break outs/ it works for me. If you are looking for  a nice glow that also shows your skin and has 19 SPF, you should try it, but only if you have a good skin to start with. YSL is sheer, yet buildable, has watery consistency that blends seamlessly and it´s easy to work with just using my fingers. I´d call effect on skin glowing, as you can see from my photos. Is it fantastic foundation? Probably not, even I was under whelmed when I first tried it /somewhat reminded me Chantecaille Real Skin with more runny texture and less staying power/. It looks natural, yet polished in the same time. It also offers decent hydratation, but major problem is that it doesn´t offer coverage so, corrector and concealer are absolutely must do. Problematic is also five hours plus staying power /without powder/, and cucumber scent. Also minimal coverage and glow I like could be disastrous for oily, problematic or aging skin. And finally YSL is slightly overpriced, I have similar results with most of my Asian BB creams /BRTC, Skin 79, etc./ for half  price of YSL.

8 komentářů:

  1. Vdaka za tuto recenziu, mala som si ho v plane kupit, ale o komplet skale odtienov, ktora je v ponuke mozeme tu len snivat...v Marionnaud na SK ho mali v 7 odtienoch, z toho dva v skale BD, ktore potrebujem a oba boli pre letny odtien mojej pleti prisvetle. Takze najskor v zime.
    Cena inak otrasna - ak si dobre spominam, takmer 40 Eur...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě je BD otřesně žlutý, nezkoušela si ten B? Ale pokud znáš odstín, tak se vyplatí koupit na internetu, mají ho na feelunique i když v přepočtu těch 29 GBP je 37 EUR, cena je plus mínus stejná.

      Vymazat
  2. jee, tato recenze se mi akorat hodi, uz po nem pokukuju celkem dlouho a minuly tyden jsem dostala tydenni davku na vyzkouseni, tak hned jak prestanu byt nemocna, jdu do toho :) jen ta vydrz se mi moc nelibi..a baleni mi zase tak kycovity neprijde, prijde mi asi nejhezci ze vsech jejich makeupu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když budeš chuť, tak mi pak napiš svoje dojmy z testování. Jsem zvědavá, jestli budou podobné, nebo diametrálně odlišné.

      V porovnání s LMDB, Chantecaille, nebo NARSem ta zlatá září do dálky :).

      Vymazat
  3. Slabé krytí a slabá výdrž je por mě jasná známka nenákupu:-( Když už nekrycí druhá pleť, tak Skin Fabric.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě dží dobře, jen ve vedru T zona po těch 5-6 hodinách potřebuje otřít papírkem, ale na mastné pleti by fakt nevypadal dobře. To krytí jde pořešit vrstvením, ale na testování jsem moc líná. Paradoxně poslední dobou méně krycí makeupy vyhledávám, když už mám pěknou pleť, tak proč se nepochlubit. Taky ten glow stojí za to.

      Který skin fabirc máš na mysli?

      Vymazat
    2. Day, já myslím Armaniho, já vím že je strašně silikonový a asi jiný než tento od YSL, ale ten mi moc vyhovoval. Pokud máš krásnou pleť, tak není co řešit, já raději krycí makeupy, kdybych nepotřebovala, tak bych je ani nevyhledávala:-) No a zrovna T zonu mám teď v létě mastnější.

      Vymazat
    3. Face Fabric? Ten v té tubě? Mě ten co je v tubě vyhovoval, ale po 14 dnech mi po něm začala objevovat podkožní akné. Tak jsem ho měsíc nepoužívala a pak dala zase a po 3 týdnech znova to samé, tak jsem ho poslala pryč. Jsem ale zvědavá na nový makeup co vyjde na podzim. Lepší mi přišel Luminous Silk a v porovnání s tím je ten YSL o 50% levnější.

      Já právě potřebuju zamaskovat drobné nedostatky a sjednotit/prozářit. Jinak samozřejmě LMDN vede na celé čáře. V zimě zase BRTC jasmine Water. Mám sice letní Holika Holika ale mám trchu problém s mentolovým efektem, prostě mi vadí.

      Vymazat