Recenze: houbička Konjac Sponge with Added French Pink Clay

O houbičkách Konjac v minulých měsících už psala Viennettka, Nuf a Nik ze Sofastars a určitě spousta dalších a řečeno už bylo téměř vše co se dá, takže přicházím trochu s křížkem po funuse, ale nedá se nic dělat, protože jsem  Konjac Sponge with Added French Pink Clay alias růžovku chtěla zkoušet alespoň měsíc než si udělám názor.
Co to je ?
Houbičky Konjac jsou houbičky na obličej, které mají vyčistit pleť a zároveň propriety které obsahují ji zklidní, zjemní, zmenší černé tečky a navíc slouží jako jemná exfoliace. 
Z čeho jsou ?
Houbičky jsou 100 % přírodní vyrobené z hlízy rostliny Amorphophallus konjac = zmijovec indický (hlízovitá rostlina podobná bramboře), barvené přírodními složkami jako jíl a uhlí.
Jaké typy seženete ?
  • bílá - čistá, bez příměsí
  • bílá dětská - jde s ní údajně nanášet makeup /kdyby ji náhodou někdo měl, ráda bych viděla jak funguje/, má čtvercový tvar
  • černá - pro mastnou a problémovou pleť, hlavně pro ty co trpí na akné a černé tečky, obsahuje bambusové  uhlí
  • červená - s francouzským červeným jílem pro suchou a citlivou pleť
  • zelená - s francouzským zeleným jílem pro normální až mastnou pleť
  • růžová - s francouzským růžovým jílem pro citlivou, unavenou a dehydratovanou pleť - což je přesně to co jsem potřebovala já :)
  • čtvercové na tělo, mají masážní proužky a jsou ve variantách bílá, červená a růžová. 

Použití: Houbičku koupíte v plastovém obalu scvrklou a je třeba nechat ji minutku nabobtnat buď v misce s vodou, nebo pod proudem tekoucí vody.
Takže ze scvrklé sušinky, jako tady.
Dostanete něco co se podobá klasické houbičce, ale má polo kulatý tvar který je ideální na kroužení po obličeji. Na plochou stranu můžete dát čistič, který běžně používáte a použít ji jako klasickou houbičku, což mi přijde zcela zbytečné.
Po každém použití ji propláchnu od tekoucí vodou, vymačkám vodu a nechám uschnout pověšenou za provázek na vzduchu. Pokud ji budete používat pravidelně, dvakrát denně, není šance že by kompletně vyschla=ztvrdla, ale mám vyzkoušeno, že za dva dny je jako kámen.
Subjektivní pocity: 
Moje odličovací rutina se už delší dobu skládá ze dvou kroků, první spočívá v odlíčení olejem, druhý v čištění mořskou houbičkou s pěnivým prostředkem (pokud nejsem nalíčená, tak jen krok dva), takže mi koncept houbičky na odlíčení není cizí. Proto jsem byla jsem zvědavá jak bude Konjac fungovat a nakolik se bude lišit od mořské houbičky se kterou se odličuji již velmi dlouho. Verdikt = rozdíl je a velký. V mořská houbička má zcela jinou konzistenci. Je sice taky měkká, ale přijde mi hrubší a hutnější (dává to smysl?). Pokud ji používám samotnou je to příjemné, ale po uschnutí je pleť napjatá. S Konjacem nemám suchý pocit, zvláštní je, že po namočení je houbička mírně oslizlá v tom nelepším slova smyslu a klouže po pleti, vlastně mám pocit jako bych na pleti používala gelovou věc, ale to je jen houbička. Používám ji i na oči, pleť nechávám doschnout na vzduchu.
Po měsíci a půl používání mám jemnější a méně napjatou pleť. Rozšířené póry nezmizely, ale mám méně černých teček. Nepoužívám ve druhém kroku čistič, jen samotný konjac, který se mi zdá ideální místo toneru. Další věc, která mi opravdu vyhovuje je tvar a oceňuji provázek za který lze pověsit.
Údržba: Stačí propláchnout vodou, kdybyste si chtěli být zcela jistí nechte pár minut ve vroucí vodě. Vydrží dva až tři měsíce.

Seženete: v ČR nejlevněji na hairbeauty.cz za 195 Kč, možný osobní odběr v Salonu Marlen ul. Pod Baštami na Hradčanské, nově mají i velké čtvercové houbičky na tělo za 280 Kč. V cizině přes ebay, nebo na zunetě. Na hair beauty mají taky mají nejlevnější China glaze laky a Seche v ČR, vždycky když kouknu na napálené ceny jinde, protáčí se mi panenky.

Verdikt: Samotná vyčistit pleť s makeupem nedovede, ale jako toner a jemná exfoliace je houbička nepřekonatelný pomocník. Takže jakmile spotřebuji své pěnící čističe, mořskou houbu odhazuji v dál a nahradím konjacem.  

Summary: I finally tried Konjac Sponge with Added French Pink Clay for my dehydrated, sensitive skin. I simply love using it, it soothes and calms my dehydrated skin. My pores are cleaner and skin seems more radiant then before. I used cleansing sponges before but konjac has slightly different consistency and glides on the skin. In some way it feels almost slimy and as gross as it sounds it is actually pleasant and refreashing. Shape of sponge is also practical, soft convex side is great for massaging even in the sensitive eye area, on flat side you can apply liquid cleanser. Sponge will last two or three months. I´ll definitely buy more of them in future, sponge doesn´t take away my makeup, but as a mild exfoliator and toner it is best product I came across for a very long time. 

Disclamer: Houbičku jsem dostala jako dárek od Lídy z hairbeauty, další nakupuji za vlastní./ It was given to me by mi friend Lída, owner of hairbeauty.cz.

29 komentářů:

  1. Chichi, skoro :))). Mám jednu fotku jak vymačkávám vodu z houbičky na které vypadá jako vagína. Teď mě nadpadá, jestli bych neměla prohodit první dvě fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo o týhle houbičce jsem už něco slyšela a uvažuju o tom, že bych si jí koupila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je to super věc a její cena není závratná aby si ji člověk nemohl koupit.

      Vymazat
  3. Achjoo, asi ji taky budu muset vyzkoušet, když ji všechny vesměs chválíte. Kdyby uměla stáhnout póry a úplně vyzmizíkovat černé tečky, tak neváhám ani minutu, ale zřejmě není úplně všemocná :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, tohle nedovede nic. Kdyby to šlo, co by dělal photoshop :)?

      Vymazat
  4. neee vypada jak susenka:))
    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Mám černou a jsem spokojená. Dělá jemnou pleť, ale tečky nemizí:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem na tu černou zvědavá, ale váhám mezi černou a červenou.

      Vymazat
  6. mam taku otazku zeee,ked mam make up a chcem "sa" cistit kubkou tak si namocim tvar napenim gel a sucham hubkou???alebo najprv sa normalne odlicim a umyjem a potom sa prejdem hubkou??? :D:D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To záleží jen na tobě, já se nejdřív odlíčím a pak sucham hubkou /miluju slovenštinu/, ale můžeš dát odličovač na houbičku a s ní se umýt.

      Vymazat
  7. Patlat po sebe bakterie, to je super nápad ./ Pardon, ale to je fakt zhovadilost. Pokud po každém použití tuto houbičku nedezinfikuješ, což neděláš, tak si na pleť zanášíš bakterie. 100% To, že máš lepší pocit je mechanické odírání pleti, ale jen počkej, co budeš říkat za delší dobu. Stupidita.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jano, vítám tě na blogu. Předně mám obličej posetý bakteriemi celý život a dokážeme spolu žít, děkuji pěkně. Docela ráda bych viděla jak funguješ když vše čeho se dotkenš dezinfikuješ. Analogicky nemůžeš ani sáhnout na kliku, co kdyby sis pak přenesla nějaké obrovsky agresivní bakterie na obličej, telefon jistě dezinfikuješ po každém hovoru, klávesnici též. Nepiješ a nejíš njde jinde než doma ve sterilním prostředí (můžeš vůbec něco jíst?), protože někde číhají ty zlotřilé bakterie. Vlastně ani nemůžeš použít vodu balenou (no fuj), ani z vodovodu, cestou vodovodním potrubím se do něj jistě nějaké bakterie dostaly. Asi sis udělala obrázek co je a není zhovadilost.
      A propos zajímalo by mě jak by si houbičku dezinfikovala? Když vyvaření není dost, ráda se dozvím něco nového. Myslím že ocet by narušil neutrální ph, ne?
      K části dotazu, která mi přijde konstuktivnější. Předpokládám, že si držela konjac v ruce, že si schopná posoudit jak odírá pleť. Věř mi, je to ta nejjemnější houbička jaká je na trhu, neškrábe, natož aby nějak odírala. Jasně někdo by se s jakoukoliv houbičkou k običeji nepřibížil, ale to je otázka preferencí. Mě přijde rozhodně šetrnější než abrazivní peelingy, které mimochodem používám víc jak 15 let a zatím ani jejich používání neudělalo paseku. I když možná hovoříme o jiném časovém horizontu, dejme tomu 30 let, 50 let, 100 let asi ne to se už budu dávno rozkládat v hrobě spolu se svými bakteriemi.

      PS pokud tě trochu zarazil blahosklonný tón tak si znova přečti svůj komentář.

      Vymazat
    2. Mě spíš zaráží, jak velkou míru stupidity a arogance jde vměstnat do poměrně krátkého komentu. Dotyčná houbičku v životě neviděla, v ruce ji nikdy neměla. Jak se jí povedlo napsat komentář, aniž na sebe přenesla miliony bakterií z klávesnice, to vůbec netuším. Ano, na pleti jistě bakterie jsou a na houbičce budou taky. A nejspíš na ní byly už před prvním použitím. Zubní kartáček by se asi též měl po každém použití vyvařit nebo snad rovnou vyhodit, ručník rovněž. Nevím, ale moc nechápu, proč někdo, kdo o dané věci nic neví, ale má nutkavou potřebu tomu, kdo ví, sdělit, jaký je pitomec, nejde raděj do hospody, je to hezký český zvyk, plácat v hospodě kraviny o věcech, kterým nerozumím, nikomu to tam nepřijde divné a provozovatel z toho má radost.

      Vymazat
  8. Moc tomu nevěřím28. března 2012 v 20:48

    Tak já nechci být zloun, ale ono je to obeně známý fakt, že v houbičkách všeho druhu se drží, množí, libují si fuj bakterie. Houbičky na make-up, štětce a tak taky perete a to prosím jsou suché, kdežto houbička je vlhká a mokrá = pro baktrie a plíseň ideální. Fakt bez zlého úmyslu :(. Ono všude jsou bakterie, ale ne plesnivé, to si trochu pletete pojmy a dojmy. Když nebudete prát štětec na make-up třeba 3 roky a denně ho používat, tak to bude asi tak nastejno jako použití houbičky. Doporučuji použít google a trochu selský rozum :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No super, teď už tam nejsou bakterie, ale rovnou plísně, za chvíli se objeví i Godzilla. Znova opakuji to co je v recenzi
      Po každém použití ji /.../ nechám uschnout pověšenou za provázek na vzduchu.
      Kde vidíš že zůstává vlhká a morká (tady ti do řady synonym ještě chybí provlhlý, podmáčený a nasáklý ))? Můj prostý selský rozum se ptá, to nám ručník, nebo jakékoliv prádlo při pověšení pokaždé zplesniví? Zubní kartáček při uschnutí? Prosím, jak pereš nasucho houbičky na makeup a štětce? Ráda se poučím, protože jestli je namočíš, tak se do nich dostanou ty plísně? Je otázkou, kdo si plete pojmy a dojmy.

      Vymazat
    2. Kdyby jen bakterie a plísně, ale ony to jsou rovnou plesnivé bakterie, to bude nějaký vyšší level :-) Na to použij google, bo já doteď nevěděla, že něco takovýho je.... :-)

      Vymazat
    3. Vida, to jsem ani nepostřehla , sakra, plesnivé bakterie google nenachází kdo mě poučí?

      Vymazat
    4. Mně to přijde logické. Ta houbička jemně odstraní make-up, špínu, šupinky kůže, nějakým promnutím ve vodě se to nevypere. Je to teda přehnané, ale myslím, že něco na tom bude. Super je příměr štětce, houbičky na make-up. Proč je holky perete, když je stačí opláchnout? Třeba ty houbičky na make-up byste jen vymáchané používaly jak dlouho?

      Vymazat
    5. Tak jsem si znova přečetla svůj článek a kde v něm píšu, že s ní odstaňuji make-up? Poté, co si umyju obličej, použiju houbičku jako jemnou masáž a toner. Máš pocit, že se před použitím máchám v blátě?

      Jak pereš štětce? Nepereš v pravém slova smyslu, ale v podstatě oplachuješ vodou a dětským šamponem/čističem. Houbičky na makeup nepoužívám, doufám, že z toho nedostaneš infart, ale aplikuji ho prsty.

      Vím že pro profesionální použití mořských houbiček /v salonech/ se pro údržu doporučuje jejich lázeň v solném roztoku.

      Vymazat
  9. Tak já nějak nevím, ale přijde mi, že někteří lidé mají s těma houbičkama fakt problém :-) Pokud člověk umí číst, tak se dočte, že houbička se po každém použití vypláchne a nechá na vzduchu uschnout - jako spousta jiných věcí, jako ručník, vyprané prádlo a tak. I tak je životnost houbičky tři měsíce, takže srovnání s tři roky nepraným štětcem na makeup dost dobře nechápu. Spíš mi přijde, že původem těch komentů je něco trochu jiného - otevřu si eshop, "ty vole, to je ale z prdele drahá houbička, co si ti lidi jako myslí?!?! " Jak je to s tou liškou? Kyselé hrozny...???

    OdpovědětVymazat
  10. Ručník a vyprané prádlo je snad rozdíl od špinavé houbičky, mající minipóry v kterých je bordel z obličeje. Používáš často ručník na nalíčený ksicht? A pak ho necháš mokrý, ne vlhký uschnout a tak každý ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím, přečti si článek a diskuzi, vyhneš se tomu, že by ses dále ztrapňovala.

      Vymazat
    2. @Nejistá: Jako tvé argumenty by byly relevantní, kdybychom se bavili o houbičce, ale houby Konjac jsou značně specifické a třeba přírodní mořské houbě se nepodobají (mořská houba je živočich tedy živočišného původu, houby Konjac jsou rostlinného původu). Vlákna mají zásadité pH, což rozhodně nevyhovuje všem bakteriím a jejich množení. Houby jsou obohacené o jíly a pod., takže díky tomu mají skvělé absorbční i detoxifikační schopnosti a díky tomu brání rozmnožování bakterií a spol. A možná by se našly další protiargumenty. Nesrovnávejme hrušky s jabkama!

      Navíc i vyprané prádlo nemusí být dokonalé čisté a vlákna v prádle umožňují, aby se na nich bakterie držely a množily.

      Nemusíš Konjac houby používat, nemusíš jim věřit, ale v tom případě nemůžeš říct, jak jsou dobré/špatné. Navíc o nich evidentně nic nevíš...

      Vymazat
  11. Kdž chcete ten Google:
    "Používáte ten, co vám zrovna padne pod ruku? Chyba. Každý by měl mít svůj vlastní ručník, lépe dva, a měnit by se měl dřív, než je na něm něco vidět. Také by rozhodně neměl zůstat vlhký a zapařený. Pokud používáte žínky, nezpomínejte je obden vyvařit. Snad ještě nebezpečnější jsou mycí houby, které vyvařit nejdou - zkuste trik s mikrovlnkou tak jako v kuchyni. Pokud máte koupelnu spojenou s WC, je to ještě horší. Průzkum zjistil, že po každém spláchnutí toalety se bakterie a viry v kontaminovaných kapičkách vody rozstřikují do vzduchu, kde přežívají nejméně dvě hodiny! Přeskakují a usazují se na ručnících a kartáčcích na zuby."

    OdpovědětVymazat
  12. Já vždycky myslela, že selektivní vnímání je možné jen u mluveného projevu - dotyčný slyší jen to, co se mu hodí, zbytek ignoruje a pak vám do očí tvrdí, že jste to tak říkali. U projevu psaného mě to překvapuje. Nicméně může mi někdo, prosím, vysvětlit, jak se z ODLÍČENÉHO A UMYTÉHO obličeje dostanou do houbičky ty tuny makeupu, které tam následně plesniví a zahnívají? U štětce na makeup mi to je poměrně jasný, neb ten je do makeupu přímo namočen, že. Nebo je v článku zmínka o tom, že mezikrokem mezi odlíčením (olej) a tonizací (houbička) je znovunanesení makeupu, aby se tedy houbička skutečně řádně zasvinila a bylo se o čem bavit? Kristepane.
    A asi musím do dokontaminační komory, bo jsem si právě přečetla časopis, co už několik dní ležel na záchodě, je plný bakteríí, pomoc!!!!
    Ale jsi asi nějaká vyvolená, o těch houbičkách před tebou psalo dost lidí a tyhle orgie debility jsem zaznamenala jen tady :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Lépe než Rena už to nenapíšu.

    Jen ke zdroji který používáš. To co si odcitovala, není google, ale žena - centrum. Když jsem si přečetla článek o 10 nejenebezpečnějších věcech co máme v bytě, tak mi přišel napsaný přinejmenším seznacechtivě. Asi i kdybych se uargumentovala k smrti, tak pořád budeš tvrdit věci načtené z přinejmenším pofidérních zdrojů.

    OdpovědětVymazat
  14. A ještě jedno si neodpustím. Je mi jasné, že je plno extrémně čistotných jedinců majících všemožné bakteriofobie a tak a který my, normální smrtelníci, připafáme jako neskutečná prasata. To beru. Jenže takový koment by vypadal tak, že dotyčná popíše, jak ONA má šest různých ručníků, které mění dvakrát denně, pere a dezinfikuje štětce po každém použití, desinfikuje kliky, klávesnice, záchod myje savem třikrát denně, nádobí myje pouze v myčce, aby se nedotkla houbičky....a pak nás všechny opovržlivě ohodnotí jako šmudly olezlé bakteriemi. Toho jsem si ale nějak nevšimla, všimla jsem si jen obecných keců a pofidérních citací (kde mě tedy pobavilo, že ručník se má vyměnit dřív, než vypadá špinavý :-) Já tedy nevím, ale já se do ručníku utírám až po umytí, takže i kdybych ho měnila po měsíci, nebude na něm vidět ještě pořád nic. Takže předpokládám, že dle onoho chytrého článku je ideální interval pro měnění ručníků tak dva měsíce...). Takže nejspíš o nějaké argumenty zas až tolik nejde, že...?

    OdpovědětVymazat