Recenze BB cream:Holika Holika Aqua Petit Jelly no.1 Aqua Beige

Tím, že Garnier dal na trh svoji verzi BB krému se u nás rozšířilo obecné povědomí o BB, ale české recenze jsou odhadem z 85% jen na Garnier, který je BB snad jen názvem a reklamou. Takže tento příspěvek berte trochu jako lobbing za jiné značky. Na ebay je jich snadno dostupných víc než dost, většinou se prodejce snaží přidat detailní popis, který by vás měl navést o jaký typ se jedná /rozjasňující, hydratační, apod/, takže pak už jen záleží na tom co chcete. Případně se zeptejte, protože než jsem si vybrala svoje oblíbence zkusila jsem kde co.
Jak už jsem psala, BB krémy jsou multifunkční krémy - něco jako lehké makeupy, mají hutnější konzistenci než tónovací krémy, která je dána tím, že v sobě mají péči a často mají SPF. Mezi značkami jsou velké rozdíly, já mám citlivou, dehydratovanou pleť, takže preferuji hutnější, hydratační BB krémy i proto u mě vedou BRTC. Jelikož mám velmi světlou pleť, používám nejsvětlejší Jasmine Water, pokud máte tmavší odstín, zkuste se podívat na Blemish Recover Balm (ano, název napoví, že jde o BB pro problematickou pleť), Glamorous Sparkling (odlesky), nebo nejtmavší Caviar Gold. Případně okoukněte Innisfree, Lioelle, či skin76. Ale protože se blíží léto, chtěla jsem lehký BB s větším obsahem vody, takže volba padla na Holika Holika Aqua Petit Jelly v odstínu 1 Aqua Beige. A tady jsou moje dojmy po zhruba měsíci nepravidelného testování.
Balení:  Je roztomilé, vypadá jako želé bábovička, starší plastové, vypadalo dokonce jako balení jedlého želé úplně, nové je trochu sofikstikovanější. Má svou váhu, je skleněné, ale kdyby se setkalo s podlahou, vzalo by to rychlý konec. 
Špachtlička integrovaná ve víčku je užitečná, nabere produkt, je to hygieničtější, než šmátrat do něj prsty, ale přeci jen preferuji tuby, nebo pumpičku. Jediný problém vidím v širokém hrdle a nedostatečném těsnění, po delším užívání bude bb krém všude ve víčku a předpokládám že s přísupem vzduchu se bude rychleji "kazit". Navíc si nejsem jistá, nakolik uzavírání těsní, takže se nehodí na cestování.
Nanášení: BB má třaslavou, gelovou strukturu, nanáší se nejlépe houbičkou /přiloženou/, hustým plochým štětcem, nebo prsty. Nanesený stiffling dělá mapy, plochým zase čáry.
Na konzistenci si musíte trochu zvyknout, a ačkoliv se může zdát barevně moc žlutý,je to spíš béžová /ten odstín co se všude označuje jako ivory/ s žlutným podtónem. APJ je jen ve dvou odstínech,
jde rozetřít do ztracena.
Plusy: 
  • přirozený
  • konzistence, která se bleskurychle vpíjí 
  • více jak 80% složení je voda, neobsahuje oleje, takže je ideální na léto pro citlivou, dehydratovanou, nebo kombinovanou pleť, vzhledem k tomu, že majitelky mastné pleti chtějí dlouhou výdrž, tak by to chtělo předem zkusit.
  • jemně chladivý efekt /obsahuje mentol/
  • lehká textura, příjemný pocit na pleti
  • nezalézá do pórů
  • není extrémně krycí, hodnotila bych ho jako lehce až středně krycí
  • efekt  = zmatnění a sjednocení 
  • nemá šedý podtón (jako třeba SkinFood Red Orange Jelly BB cream s podobnou konzistencí)
Mínusy:
  • konzistence je příjemná, ale vzhledem k obsahu vody není příliš vhodný do zimy
  • SPF "jen" 20
  • barevně by mi vyhovoval krapet  světlejší krém bez žlutavého podtónu, během dne oxiduje (ale většina lidí má žlutý podtón, takže je to jen můj problém)
  • trochu hnidopišsky mi nevyhovuje balení, dostane se do něj rychle vzduch a bude mít kratší dobu životnosti, je skleněný.
  • nemám pocit péče, ze všech BB se tento nejvíce podobá lehkému, gelovému makeupu
  • pokud nanesete velkou vrstvu může vytvořit efekt masky (dole je silnější vrstva)
Trocha chemie, všimněte si poznámky nejíst :): 
Celkový dojem: Holika Holika Aqua Petit Jelly no.1 Aqua Beige je BB velmi lehké konzistence, který je tvořen převážně vodou, takže bude ideální v letních měsících, v chladu není pro mě dostatečně hydratační. Není mastný, což považuji za velké plus. Téměř se vpíjí do pleti, e je mírně chladivý /ne tím alkoholovým způsobem/ a efekt je zmatněná pleť. Myslím, že by mohl vyhovovat těm, kterým jinak přijdou BB moc hutné. Je ale potřeba si uvědomit, že to NENÍ plně krycí makeup, ale spíš sjednocující a matující makeupu. tedy letní BB s menším podílem olejů, který pleť nezatíží. Za dobu testování jsem nezaznamenala alergickou reakci. Moc se těším na léto, kdy budu moct vyzkoušet jak drží v letních vedrech. 

Kde seženete: bez problémů na ebay. Já jsem kupovala za cca 220 Kč vč pošty za 40 ml, aktuálně je tam kolem 13-16 USD, menší skinfood orange /podobná konzistence a princip/ je k sehnání za 12.5 USD/

P.S: Měli byste zájem o další články o asijských BB? Nebo je toho dost?

Summary: I wanted to try BB cream for summer months, since majority of foundations and BB creams are heavy on oils and/or alcohol so I purchase Holika Holika Aqua Petit Jelly no.1 Aqua Beige. It is aqua based bb cream, I believe about 80% of product is water. Applied this BB has a cooling effect (thanks to mint in ingredient list) and after few minutes it sets to semi mate finish that stays for few hours before it starts to oxidize. APJ has just two light shades, both are yellow toned without grayish cast. Glass packaging is girly but heavy and spatula incorporated in screw cap is great to get way to get to product in glass jar, however not very hygienic, I´d definitely prefer pump or tube. Overall I like this light weight foundation for summer months, properly blended it gives soft, natural finish but it suits just certain skin types and lighter skin tones.

24 komentářů:

  1. Já určitě zájem mám! :) Zatím mám objednáno z ebay jen vzoreček Skin79, takže jsem zvědavá na zkušenosti i s jinými ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skin je jako startovací ideální, jen je u plných balení potřeba pohlídat, jestli nejde o padělek.

      Pokusím se vyhovět, třeba popsat origo skin :), díky za komentář.

      Vymazat
  2. Tak to balení se mi moc líbí, i odstín. A chladivý efekt na léto bude ideální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, on není výrazně chldivý, jen když ho roztíráš, tak je to takové "pohlazení".

      Vymazat
  3. Lahvička je krásná, rozkošná, ale tím pro mě skončila. Ta špachtlička by asi nebyla nic pro mě, preferuji tuby. Jinak se zdá být fajn. Cena je příjemná; kéž by časem ta pravá BBčka byla běžně dostupná u nás.
    Kde se lze dočíst o těchto značkách? Některé jsou celkem proflákle (viz Skin79, SkinFood), ale zrovna u tebe se neustále dočítám o nějakých dalších, dosud neviděných/neslyšených :-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuby mám taky radši, i pumpička by byla fajn, uvidíme jak dlouho vydrží. Mě by se moc líbil nějaký asijský obchod, kde by se dalo nakoupit vše dohromady /jako v US, nebo DE/, pleťovka i dekorativka, iideálně kdyby prodejci dávali k nákupu dávají horu vzorků :). Nebo prostě jen eshop, který se nepokouší nechutně "rýžovat" prachy, jako český eshop s bb krémy, kde je cena o 150% vyšší než ebay.

      Jako celkově asi nikde, mě asijská kosmetika baví a používám ji hodně dlouho a odtud byl jen krůček k dekorativce. Zkoumala jsem přes známé - pak asijské blogy o kosmetice - YT - ebay.

      Vymazat
  4. Balení je sice krásné a roztomilé, ale pro mě bohužel nepraktické. Přece jenom dávám přednost lehčí tubičce.
    Já si teď nedávno objednala BB cream Missha a pak jsem ještě na tvou radu přihodila vzoreček Skin79, tak netrpělivě čekám na balíček a už se těším, až je vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Missha také uvažuji, takže uvítám recenzi ;-)

      Vymazat
  5. To balení mě dostalo, jdu čekovat na ebay:)

    OdpovědětVymazat
  6. To je krásná bábovička :-) určitě napiš další články :-) nějaký BB bych chtěla, ale je jich tolik, že nevím podle čeho vybírat

    OdpovědětVymazat
  7. já chci víc. a víc... a ještě víc bb.

    tento jsem měla taky v plánu, ale děkuji, protože po tvojí recenzi si ho už určitě nekoupím. je krásný, ale přijde mi spíš takový jenom ke koukání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokusím se, ale s mým hlemýždím tempem a resty to bude ješt trvat.

      Já si myslím, že by pro tebe nebyl, spíten BRTC :)). Ale možná to z té recenze nevyznělo, je dobrý.

      Vymazat
  8. určitě přidej i další :) mě potěší, když je nebudu muset zkoušet sama, ale udělá to za mě někdo jiný :D

    mě totiž tak strašně vyhovuje skin 79, že v plánu mám určitě už jen BRTC, jeho odstín se mi ve srovnáních líbil a ty jsi mi to vlastně jen potvrdila, že bude určitě fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám skin taky, ale protože jsem ho kupovala až po BRTC, tak zůstal zastíněn. Hlavně poté co jsem používala Chanel se najednou divím jak dobré jsou.

      Vymazat
  9. Ten má ale roztomilý obal! Fakt krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Želé bábovička :))). Sice vypadá hezky, ale lepší by byl s pumpičkou.

      Vymazat
  10. Urcite pis aj dalej o BB kremoch...stale si neviem vybrat...!!!
    Sylvia

    OdpovědětVymazat
  11. No jo, jenže mě utáhnou na vařený nudli hezký obaly ;-). Jak vidím krásnej obal, už mám zboží v košíku a až pak doma se divím, co jsem to zas koupila za blbost ;-). Nicméně tenhle krémík mě láká už delší dobu...Bezvadná recenze!
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za prozkoumání, balení je spíš roztomilé, než praktické :), ale obsah se kvalitní.

      Vymazat
  12. Je fakt že BB od Garnieru je teď všude a dost se bojím jeho hutnější konzistence... Hledám přesně něco takového "vodového" a nemastného na léto... Obyl to má hrozně roztomilý, ale stále ještě nemám důvěru k východní kosmetice a ani nemám odvahu si kosmetiku zatím kupovat z internetu. :/ Nevíš o nějakém jiném BB krému tady v ČR?

    http://deerwithorns.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případě bych ke Garnieru přistupovala opatrně, je to krém, spíš tu Holiku, nebo Skinfood, ale pokud chceš jen z ČR a kamenného obchodu tak asi nic neseženeš. Byť se sem údajně chstá BB od Estee Lauder, ale to bude trochu jiná cenová katgorie. Nicméně si myslím, že časem přijde někdo další.

      Ale jinak se neboj, stačí jen zjisti jaký odstín a konzistenci che a ebay má širokou nabídku. Východní kosmetika je mnohdy lepší složením, než lecjaká česká drogérie :)).

      Vymazat
  13. Pokud přípravek na pleť obsahuje Vodu, neznamená to, že přípravek hydratuje obličej. Mnoho lidí si to myslí, ale opak je pravdou. Voda vysušuje a to extrémně, proto se např. ekzematikům nedoporučuje, aby se myli každý den (kromě intimních partií).
    K těm olejům bych zase ráda podotkla, že mnoho lidí se myslí, že olej promašťuje, ale existují oleje, které vysušují např. ricinový, takže i když má někdo mastnou aknózní pokožku neznamená to, že přípravky s oleji mu ještě více uškodí. Naopak jsou více prospěšné, než voda!!!

    OdpovědětVymazat