Comparison / Srovnání: Červené rtěnky - Dior 757 Iconic Red a MAC Russian Red, Ruby Woo a Heartless

Dnes tu bude lobbing za makeupový ekvivalent malých černých, něčeho co by každá měla doma mít - rudou rtěnku. Podnětem k ódě byl nákup rtěnky ve slevách v Marionnaudu - Dior 757 Iconic Red.
Velmi pěkné rudé s fuchsiovým podtónem. 
 Když už si maluji rty, chci aby to bylo vidět, takže moje oblíbené barvy rtěnek jsou velmi výrazné barvy fuchsiová, hrozinková a hlavně rudá. Miluji historii rudé rtěnky (věděli jste třeba, že rudá rtěnka se zbavila svého stigmatu (rudá = lehčí) až během druhé světové války? Tehdy začala být chápána jako barva vítězství pod vlivem reklamní kampaně Heleny Rubinstein), i to co představuje. A rtěnka je vážení něco ikonického, zatímco lesk je pořád guma.
Takže s nejnovější akvizicí vlastním "jen" čtyři rudé rtěnky (a jeden rudý rtěnko lesk od MACu o kterém jsem psala TADY). Jsou to studené rudé, ty teplé (do oranžova) mi velmi nesluší.
Vezměme to zleva:
MAC Russian Red /permanentní řada/, je "klasická" střední rudoá, která inklinuje k vínové a je polo matná a má fenomenální pigmentaci. RR je ten typ barvy co sluší většině odstínů pleti. Nejste li si jistí jaký odstín rudé si pořídit, zkuste tuto, možná Vás překvapí.
MAC Ruby Woo  /permanentní řada/ - matná rudá rudá s lehce teplým, oranžovým podtónem, má zvláštní konzistenci. Je velmi tuhá, což znesnadňuje aplikaci, na druhou stranu když ji vtlačíte do rtů drží jak přibitá a vydrží i jídlo, takže ta trocha úsilí kterou vynaložíte do její aplikace se vyplatí.
MAC Heartless /SE Venomous Villains/ - rudá, lesklá, velmi pigmentovaná, trochu cihlová, podobná Russian Red.
Dior Iconic Red - navzdory svému názvu je to spíše rudo-fuchsiová, má lehce gelovou konzistenci a dovedu si představit, že při neopatrné aplikaci může mít tendenci se rozpíjet.
A na ruce vypadají takto:
Na závěr pár rad, na co si při nošení výrazných barev dávat pozor:
  1. Vaše rty by měly být hladké, protože barva je nemilosrdná a ukáže jakékoliv nedokonalosti, tzn. pokud se Vám loupou zkuste cukrový peeling /cukr v olivovém oleji/ a pokud možno hydratované rty, pokud to zanedbáte budete vypadat jako treska.
  2. Báze může a nemusí být, jako báze může posloužit přetření makeupem, či vrstvička pudru
  3. Precizní aplikace je základ úspěchu. Osobně nepoužívám konturku, ale pokud začínáte není od věci si rty obkreslit a vystínovat tužkou před nanesením samotné rtěnky. Můj postup je aplikace pomocí štětečku na rty a rtěnku spíše ťupkáním vmasírovat do rtů, obtisknout do ubrousku a  znova přetřít
  4. Pokud milujete opravdu dokonale nalíčené rty lze obtáhnout rty zvenku korektorem a na srdíčko rtů dát krapet rozjasňovače (děkuji trb za doplnění správného výrazu). Jakékoliv přesahy lze začistit čistítekm uší.
A ještě pozor na rudou v obličeji (znaménka, akné a podobně), rudá je nemilosrdná ve zvýraznění těchto nedokonalostí. 
Jsou nějaké dotazy? Sem s nimi...

Summary: I love red lipsticks they are after all iconic. I have very pale skin tone, so my choice is cool toned red (classic cherry red, fuchsia red etc) and finish preferably semi - matte or matte. In current time I own only four red lipsticks (and one red lipglass I wrote about HERE). 
My favorite is MAC Russian Red (permanent collection) - classic mid toned red (not too warm or cool), I think, this one is suitable for many skin tones, has a great color payoff and is semi matte.
Next one is MAC Ruby Woo (permanent collection) - classic cherry red (more orange toned than RR). MAC matte finish could be drying so don´t forget to take care of your lips before application. Even though it is perfect pinup cherry color, this one has an application issues. It is thick, almost vaxy in comparison to classic lipstick forula. Reminds me more of tint than lipstick, but it is worth of a little effort since it has amazing staying power. 
MAC Heartless (LE Venomous Villains) - is glossy, tad warmer/brick red version of RR. 
Newest acquisition is Dior 757 Icnoic Red is fuchsia toned red, its consistency is more gel like, I love it but I think that you must be extra careful with application.

16 komentářů:

  1. Na té poslední fotce jsou všechny tak hezké! Já bohužel nemůžu nosit žádnou rtěnku, protože mám permanentně popraskané rty, ale fakt hodně, a to piju hdně tekutin a aspoň čtyřikrát denně mažu rty balzámem... Je ale pravda, že docela holduju kávě, tak možná je to tím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se rudá líbí, ale na rty zatím nemám odvahu, ale bohužel u mě je dost nevýhodou akné, takže ji stejně ani nemůžu mít. Z těch tvých by se mi nejvíc líbil Dior, právě že je s trochou fuchsiové.

    OdpovědětVymazat
  3. Soni,to je škoda, ani nejakou hodně hydratační typu YSL Rouge Volupte? Já jsem právě zjistila, že když si rty mažu hodně balzámem, tak mi praskají víc než když nemažu vůbec, divné.

    Mirko já si na tobě pravou rudou nějak nedovedu představit, občas ano, ale na denodenní nošení plně krycí rudou asi ne (ale třeba semi sheer klidně). Tobě by ten Dior slušel moc :))) i ještě růžovější rtěnka.

    OdpovědětVymazat
  4. Já tu YSL ani neznám :) Zkoušela jsem většinou jen rtěnky z drogerie a když jsem je viděla na těch popraskaných rtech, tak jsem si netroufla kupovat žádné jiné... Ale mám docela ráda lesk na rty Collistar, který jsem tenkrát kupovala současně s tím lakem, a ten mi tu popraskanost trošku zamaskuje, je v tom účinnější než balzám. A balzám schválně zkusím nepoužívat, třeba to pomůže :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsou krasne! MAC Rebel a EL All Day Sarong je hodne podobna te Dior, ty mam moc rada. Bohuzel normalni cervenou taky nemuzu nosit, vypadala bych jak z E55,ale ty do fuchsiova jsou nositelne. Moc fajn post!

    OdpovědětVymazat
  6. já mám výrazné rtěnky ráda a od té doby, co jsem se zbavila akné, tak je nosím... i když rudou jako takovou doma nemám, jsem zjistila po přečtení tohoto článku... nosím vínovou, švestkovou, fuchsiovou, růžovou, asi si budu muset nějakou pěknou rudou pořídit.

    a myslím, že cupid´s bow se řekne srdíčko rtů, ale možná jsem vedle jak ta jedle...

    OdpovědětVymazat
  7. Mě bohužel žádná rudá nesluší a taky bych je ani asi nemohla nosit:-(
    Ale tys mě překvapila, myslela jsem, že jich budeš mít víc;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Soni: drogerkové rtěnky jsou z 80% vysušující (snad jen s vyjímkou Catrice - Urban Baroque kolekce, já ti můžu kousek YSL poslat až ti budu posílat balíček, aby si viděla konzistenci.

    Lucinko: Právě tu EL jsem u tebe obdivovala. Já si myslím, že prostě rudá je problematická když má člověk velké rty a rtěnka je lesklá, nebo je na ní ještě lesk s miliardou třpytek, pak to prostě je ošemetné vybalancovat.

    trb: děkuji, já si ne a ne vzpomenout. No jasně že bys měla, zvláště když máš ty ostatní krásné barvy, přece nehceš nějakou diskriminovat.

    Dejni: To je škoda, ale tobě zase sluší některé stíny co na mě vypdají blbě. No já nevím, čtyři rudé rtěnky (doma mi říkají, že jsou prý jsou skoro stejné) nejsou málo, někdy si udělám volno nafotím těch zbylých 40 rtěnek co mám doma.

    OdpovědětVymazat
  9. á, mně se rudé rty šíleně líbí,ale přiznám se, že já osobně jen na večer, přes den nemám odvahu,ale je to nádhera, z tohoto výběru se mi nejvíc líbí číslo jedna Russian Red,ale krásné jsou všechny!Chystám se pořídit nějaký hodně pigmentovaný rudý lesk,tak možná mrknu na ten MAC....

    OdpovědětVymazat
  10. Petro, ten je bohužel SE, už ho neseženeš. Ale možná se časem zase objeví...kdyžtak se podívej na OCC lip tars, ty mají neskutečnou pigmentaci.

    OdpovědětVymazat
  11. Dajánko však víme, že tomu doma prd rozumějí;-) Každá je jiná a všechny jsou krásné. Na těch 40 se moc těším, to už je docela akorát;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ano, dějnička umí potěšit :)))

    Soni, jen najdu kalíšky.

    OdpovědětVymazat
  13. Dajanko, uzasna recenze a opravdu super barvicky!:)

    OdpovědětVymazat
  14. Dianko, děkuji, je to ale především tvoje zásluha. Umíš tak skvěle poradit :). RR je stáleice, ale Ruby woo by mi unika a přitom je tak pěkná!

    OdpovědětVymazat
  15. Najviac ma očarila Dior a Mac Russian Red..ja mám krásnu červenú od Guerlain Rouge G..Gwen..juuj tu zbožňujem :-)

    cajova.blogspot.com

    OdpovědětVymazat