Jak si lakuji nehty

Jak si lakuji nehty je jeden z dotazů, který se často opakuje od doby co jsem založila blog, tedy už je tedy načase s tím něco udělat. Postup co píšu je ten co mi nejvíc vyhovuje a určitě existuje spousta jiných a možná i lepších způsobů, ale takhle to prostě dělám já, taky se Vám takhle rozpitvaný možná bude zdát neuvěřitelně dlouhý, ale věřte mi, lakování mi nezabere víc jak 10 minut a dalších 20 minut, než mi lak proschne a můžu jít dělat něco jiného než psát na počítači.
Jak že si to lakuji nehty a co k tomu potřebuji?
Pomůcky:
pleťové tamponky, ubrousek (v mém případě kuchyňská utěrka, ale v podstatě cokoliv co zabrání pokapání pracovní plochy), odstraňovač kůžičky (Cuccio), odlakovač (lahvička z DM, v ní přelitý zelený lak Rossman), podlak (Essie Protein base coat), lak (OPI Take the stage), nadlak (Seche vite), eventuálně krém či olejíček po lakování.
Postup:
Než začnu lakovat jsem zvyklá si nehty "připravit". 
Před tím, než si odlakuji předchozí lak, aplikuji odstraňovač kůžičky, který nechám chvíli působit. V mém případě je to Cuccio apple remover, ale jakýkoliv odstraňovač kůžičky, nebo mastnější krém na změkčení kůže postačí.
Zatlačím si kůžičku kolem nehtového lůžka (jemně), nehtem druhé ruky, můžete i pomerančovým dřívkem, ale z vlastní zkušenosti jen nedoporučím nic kovového. Taky prosím nestříhejte si nehtovou kůžičku, naděláte víc škody než užitku. Nemusí to být perfektivní, ale všimla jsem si, že dost lidí/bloggerek na kůžičku zapomíná a myslím, že je to škoda. Výsledek vypadá asi takto:
Poté následuje odlakování laku odlakovačem. K tomu používám pleťové tamponky, nejlepší jsou obyčejné z DM, které jsou levné a nepelichají. 
Pak si jdu umýt ruce mýdlem a jsem připravená na samotné lakování.
Postup při lakování:
Na čisté nehty, tj odmaštěné nehtové lůžko (pokud budete mít mastné nehty lak se bude loupat) aplikujete podlak, v mém případě je to Essie protein base coat, JE TO POMĚRNĚ DŮLEŽITÝ KROK, protože podlak je bariéra, která by měla bránit obarvení nehtu pigmentem obsaženém v laku. 
Existuje mnoho typů podlaků a záleží na tom, co od něj chcete. Můj požadavek je relativně přírodní podlak, který omezí žloutnutí nehtů na minimum a sjednotí barvu lůžka. Což se u Essie daří, nemůžu totéž tvrdit o ORLY Bonder, který vytvoří jakoby gumovou vrstvičku, která usnadňuje přilnutí laku, ale bohužel při jeho dlouhodobém používání jsem měla nehtíky jako celoživotní kuřák. Osobně si myslím, že do podlaku se vyplatí investovat a ty úplně nejlevnější bych nezkoušela.
Při aplikaci laku je několik pravidel, které usnadní aplikaci:
1. nemít moc laku na štětečku, aby nekapal, ale pouze vytvořil relativně rovnoměrnou vrstvu, toto je příklad, kdy je na štětečku laku moc, pří lakování by byl nalakovaný nejen nehet, ale rovnou celý prst.
2. štěteček rozprostřít ho do vějíře a plynule táhnout (každá značka má specifcký typ štětečku záleží jen na vás, který vám bude vyhovovat, já mám ráda RBL, Illamasqu a Misu). Protože to neumím vysvětlit zkusila jsem malé video,jelikož jsem technický antitalent, který nemá k dispozici stativ, budete muset přežít krkolomný úhel.
3. nejde o život, takže když přetáhnete, stačí přejetí začistit nehtem druhé ruky, nebo čistítkem uší namočeným v odlakovači (DM prodvá dokonce takové špičaté, které jsou téměř ideální). Protože nemám ráda lak v blízkosti kůžičky, tak nchávám mezeru mezi kůží a lakem.
4. mezi každou vrstvou alespoň chvilku (minutu, dvě) počkat, lak se bude lépe aplikovat, pokud dáte okamžitě jednu vrstvu za druhou, můžete si udělat lysinky. 
Výsledek dvou vrstev vypadá takto, vzhledem k tomu, že už lakuji nějakou dobu, mám to "v ruce" a nepotřebuji příliš začišťovat, ale ze začátku jsem taky musela opravovat přetahy.
Pak už jen můžete aplikovat nadlak, který prodlouží životnost laku, nebo urchluje zaschnutí. Lakuji rychle, čím rychleji tím jsem spokojenější, právě proto taky nedám dopustit na rychleschnoucí nadlaky. Téměř vždy používám nadlak Seche vite, kerý kracuje dobu schnutí laku. Seche mi vytvrdí lak do 10 minut, tzn. lze s ním fungovat, ale na manuální práci potřebujete ještě chvíli na pořádné proschnutí. Ale (a ono je vždycky nějaké ale) pokud ho vystavíte vzduchu houstne, takže když ho používáte dlouho, třeba 4 měsíce, změní se v lepidlo, které nejde rozředit. Taky si několik bogerek stěžovalo, že jim jakoby sráží lak, což nemůžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Existují i jiné rychleschnoucí nadlaky, ale pro mě osobně jsou horší než Seche, pro pořádek CND Speedy top coat, OPI Rapid dry, nebo CC 60 seconds top coat.  
Protože nemám čas abych si vyhradila čas jen na lakování,  lakuji nejdřív jednu ruku, kterou nechám zaschnout, až pak druhnou, je to divné, ale pro mě nezbytné, protože jinak jsem šikula a jsem schopná zlikvidovat několik prstů najednou.
Mám vyzkoušené, že v nezátěžovým provozu (tj. pokud nemáčíte denně ruce ve vodě, nebo nepracujete na zahrádce bez rukavic) mi lak vydrží si týden v pěkném stavu, pak je třeba opravovat. Lak měním dvakrát týdně, protože jinak by se nedostalo na spoustu zajímavých kousků co jich mám doma. Když se objeví ošoupané špičky, nebo se mi kousek odloupne, neběžím okamžitě odlakovávat, ale jen doplním odloupnuté místo a přelakuji celý prst nadlakem.

Pokud se Vím příspěvěk líbil, tady je první část mého "seriálu" JAK NA TO, příspěvek o tom jak si zkracuji a jak pečuji o své nehty.  
Tak co, chtěli byste více tkovýchto článků? Jsou nějaké dotazy? Ano já mám jeden, jak lakujete vy? .

Summary: I wrote a HOW TO DO article requested several times by czech readers about painting my nails. At the beginning, I do know there are far better descriptions how to do it  in english and czech both, this one is just how I do it. Before starting I take care of my cuticule, apply cuticule remover (Cuccio) and push it back with other handm I do not think cutting or using metal tools is healthy for your cuticule, you can easily make more damage than you intended and hurting yourself (as I did when I was young). After that I remove nail polish and wash my hands, I know many recommands to apply polish after you apply remover, but I found out, that I hate residua of remover on my skin and the smell of it is also nasty. It is important to have clean, ungreasy nail because it is surface for painting and it aso prolongs styaing power of your polish. After that comes nothing new, I apply a top coat (in my case Essie Protein Base Coat), and that is very important step in every manicure. When you apply a top coat you create some kind of barrier betwen your nail and polish which prevents discoloration of you nails from pigments contained in polish. After that you apply your polish and let it dry. If you are in a hurry, or you want shiny finish add top coat. My personall favourite is seche vite, since I have limited time to my manicure. It dries in ten minutes and I am ready to do what I need. I know there are tons suggestions and it is sometimes confusing to find out the right one for yourself, but my advice is do what is comfortable for you. Btw I´d like to know how do you do it, I am eager to discover new techniques.

14 komentářů:

  1. Ty už jsi ale takový článek jednou psala, že? Pamatuju si na to upravování kůžičky se starým lakem, to pro mě byla přínosná novinka :-)
    Z vlastní zkušenosti můžu říct, že mi na kůžičku mastnější krém nestačí, v posledních měsících jsem s ní hodně bojovala a vůbec nic mi nefungovalo. Teď mám konečně Cuticle Eraser od Creative a jsem moc spokojená, konečně si snad nebudu hyzdit fotky ošklivou kůžičkou (jo, našla jsem se v té tvé poznámce :-)).
    Jinak chválím článek, myslím, že pro začátečníky bude velmi přínosný a mně se to hezky četlo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Video mě nadchlo! Víc a houšť, protože se na to dobře kouká, vážně. Celý post je super, je užitečný a čtivý. Přijde mi, že nehty se snad fotí lépe než úprava obočí :D To se asi poskládáte až to zveřejním :D

    OdpovědětVymazat
  3. Peti tak mě třeba funguje i vazelína, nebo pantenolová mast z lékárny :), jsem asi nějaká divná. A ne, bylo o jak si zkracuji nehty, přidám na konec odkaz. Mimochodem na kůžičku jsem děsnej ras.

    Borůvko děkuji, jak jsem psala bez stativu to byl heroický výkon. A moc se na to obočí těším.

    OdpovědětVymazat
  4. Perfektní článek! Ohledně kůžičky jsem se taky poznala :) Ale ač se o ní starám, nestříhám, používám na ní změkčovač kůžičky od Nubaru, tak se mi stejně hodně dělají záděrky (hlavně teď přes zimu) a nevím co s tím (chybí mi nějaký vitamín??).
    Už bych to chtěla mít taky tak "v ruce" jako Ty!
    A taky jsem si u sebe všimla, že u lakování záleží na momentální náladě, jednou stejný lak nalakuju příšerně a další den je to hned na první pokus :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě se zas až tak nedělají, ale je to tím, že ruce nevystavuji povětrnostnm vlivům a uklízím v rukavicích. Ale pokud by se dělaly tak nemilosrdně stříhat.
    Sím tě ty máš vždycky laky perfektně nalakované, já mám problém, že se mi třesou ruce z nedostatku hořčíku :), takže pokud bych lakovala ve vzduchu, musela bych jistit malíčkem. Jasně nálada hraje roli.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý článek! A zaujalo mě to lakování každé ruky zvlášť, dobrý nápad ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Super článok, lakujem si nechty veľmi podobne :-) Len mám jednu otázku: Prečo zatláčaš nechtovú kožičku ešte pred odlakovaním?
    Je to nejaký zlepšovák, alebo len zvyk?

    OdpovědětVymazat
  8. Soni, ty nejlepší věci jsou ty nejjednodušší.

    Veve: Já si myslím, že něco nového v tomto případě asi nikdo nevykoumá. Před odlakováním kvůli mastnotě, takže zlepšovák :)

    OdpovědětVymazat
  9. a hele, videjko! moc pěkný. ve větě o kůžičce jsem se taky poznala, jenže já na ní nezapomínám, mě to prostě nebaví. teď sem si poprvé v životě koupila krém na ruce, zatim ho používám asi tak frekvencí jednou za týden. to mě taky nebaví.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Annie, jo, kdybych uměla lépe natáčet, tak by jich možná bylo i víc... Tak já si krémem mažu ruce jen na v parfumerii, L´occitanu, nebo Lushi a doma po swatchování. Já si obvykle předstvuji jak si poctivě budu mazat ruce/obličej/tělo, koupím krém, který na mě smutně kouká z poličky. To jsem já. A jaký sis to koupila?

    OdpovědětVymazat
  11. takovej ten malej bílozelenej jak maj v dm u kasy. na to moje domácí mazání...

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky, super článek, také mám takový postup :-) Jen ten úvod, jak píšeš cokoli, co zabrání pokapání pracovní plochy. Zrovna jsem na svém blogu psala, že jsem dělala mamče nehty a podařilo se mi zlikvidovat její stůl. A to jsem měla k práci pod rukama tlustý ručník. Vůbec nevím, jak se mi to podařilo... Chjo...

    OdpovědětVymazat
  13. ahoj, postup mám rovnaký, ale chcela by som zareagovať na tvoj dodatok pri podkladovom laku. Máš pravdu pri Bonder od Orly nechet zožltne, ja som ho používala aj s nadlakom od Orly Glosser ktorý bol k tomu doporučený ale nejak ma to celé nenadchlo. Používala som ich asi 2 mesiace.

    OdpovědětVymazat
  14. Aha, půjdu zkoumat.

    Polishing and makeup. Nic si z toho nedělej, já pokapala závěsy a jednou i zeď neonově oranžovým lakem.

    All in one: Proto jsem přšla na Essie, i když nic není 100%, tak alespoň v rámci možností :)

    OdpovědětVymazat